ראשי המדינה סופדים והאלפים נפרדים • רבה של חיפה למנוחות

הרב שאר ישוב היה תלמיד חכם, מורה דרך ואדם שהיה ׳איש על העדה׳ בכל דרכיו והליכותיו. תנחומי העמוקים למשפחתו ולתלמידיו הרבים
איתי גדסי No Comments on ראשי המדינה סופדים והאלפים נפרדים • רבה של חיפה למנוחות

ראש הממשלה ספד לרב שאר ישוב הכהן: "היה נעים הליכות, גאון ובקיא, שרתם את תורתו לעשיית חסד ולהנחלת שלום בינינו" • נשיא המדינה: "הרב שאר ישוב היה ממנהיגי הציבור היחידים והמיוחדים בדורנו"

הרב שאר ישוב היה תלמיד חכם, מורה דרך ואדם שהיה ׳איש על העדה׳ בכל דרכיו והליכותיו. תנחומי העמוקים למשפחתו ולתלמידיו הרבים
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמי מילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על פטירת הרב שאר ישוב הכהן, רבה של העיר חיפה.

ראש הממשלה נתניהו אמר היום עם צאתו להולנד: ״הרב שאר ישוב הכהן היה תלמיד חכם גדול שחתר תמיד לאחדות בעם ישראל, כפי שפעל למען חיבור בין חלקי הציבור השונים בעיר חיפה, שם שירת את הציבור כרב הראשי לעיר במשך למעלה מ-30 שנה.

"הוא שילב בחייו ספרא וסייפא: לחם במלחמת השחרור בשורות האצ״ל, נפצע בקרב על ירושלים העתיקה, נפל בשבי הירדני ולימים התגייס לצה״ל.

נתניהו הוסיף כי "הרב שאר ישוב היה נעים הליכות, גאון ובקיא, שרתם את תורתו לעשיית חסד ולהנחלת שלום בינינו. הוא הותיר אחריו דיינים ותלמידים רבים, תושבים ושכנים שהיה להם למנהיג רוחני וכתובת הלכתית, וסיפורים רבים – עמוקים ומרתקים – שימשיכו להזכיר לנו את דמותו גם בדורות הבאים. יהי זכרו ברוך״.

רבה של חיפה הרב שאר ישוב הכהן נפטר בגיל 89 – תולדותיו

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הלילה לפטירתו של הרב שאר ישוב הכהן זצ״ל, ואמר: "שמעתי בצער על פטירתו של הרב שאר ישוב הכהן, רבה הראשי של חיפה, איש ספרא וסייפא לוחם באצ״ל, מגיבורי ירושלים שנפצע בקרבות על ירושלים ואף נפל בשבי הירדני. הרב שאר ישוב היה ממנהיגי הציבור היחידים והמיוחדים בדורנו, איש דעה ושיחה, תלמיד חכם, מורה דרך ואדם שהיה ׳איש על העדה׳ בכל דרכיו והליכותיו. תנחומי העמוקים למשפחתו ולתלמידיו הרבים".

ראש העיר חיפה, יונה יהב ספד הערב לרבה הראשי של חיפה, הרב שאר ישוב הכהן שנפטר הערב: "העיר חיפה נפרדת מגדול בניה שכיהן כרבה הראשי מעל 30 שנים. הרב שאר ישוב הכהן היה חלק מנופה של העיר, מאקלימה הייחודי וידע להפוך את הדת לגשר בין כל חלקי האוכלוסייה, יהודים ושאינם יהודים, כאחד. איבדתי היום רב אשר חיתן אותי עם רעייתי ואת בני ואשר עבדנו זה לצד זה בעיריית י-ם, הרב כסגנו של רה״ע ז״ל טדי קולק ואני כראש לשכתו. הרב היה מלומד גדול בנבכי התורה וידע להקנות לאחרים את נועם הליכותיו. העיר חיפה ידעה להוקירו והוא ידע להוקיר את העיר ואת מה שהיא מסמלת. יהי זכרו איתנו לעד".

הסדרי הלווייה

מסע הלוויה של הרב שאר ישוב הכהן יצא בשעה 9 בבוקר מביתו לרחבת עיריית חיפה. ובשעה 14:00 תגיע מיטתו לישיבת מרכז הרב בירושלים. מסע הלוויה יחל בהספדים בישיבת מרכז הרב ברחוב צבי יהודה, ומשם ימשיכו לכיוון בית העלמין בהר הזיתים שם ייטמן.

שוטרי אגף התנועה ערוכים לסגירת הצירים המובילים לכיוון ישיבת מרכז הרב. החל מהשעה 13:30 ייסגר לתנועת כלי רכב נתיב נסיעה ברחוב צבי יהודה מכיוון שדרות הרצל לכיון כנפי נשרים.

צילום: ניר בלזיצקי – דוברות עיריית חיפה

 



0 תגובות